fredag 26 december 2008

Låång dag

Jobbat hela dagen. Det har varit väldigt mycket folk men ändå så gick tiden sakta som bara den. Men folk har varit glad och trevliga. Idag köptes det väldigt lite skinka men väldigt mycket annat till middagar med tacos och köttfärssås och fiskpinnar och sånt. Sen har även stamturisterna kommit till Grönklitt. Det är kul när ungarna känner igen mig och vill gå i just min kassa. Och turisterna handlar som vanligt för en massa hundra. Roligast idag var när en familj handlade för 1071 kronor och när jag sa det så tittade en grabb på sin mamma och sa frågande:"Blev allt det här 171 kronor?" Mamman hörde inte va grabben sa så han tittade på mig och jag nickade och sa att allt är så billigt i Orsa. Då fattade han att han hört fel och han skrattade och kunde knappt sluta, vilket gjorde att även jag skrattade som bara den.

Här hemma så har jag och Linus halvkollat på tv medans det har varit ett jäkla liv på Lovisas rum. Lovisa och Mattiz hörs nog ända till Älvdalen skulle jag kunna tro. Vilka röster dom där brudarna har alltså! Det har pratats och skrikits och skrattats från rummet.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Va...??? Var det dom? Jag trodde det var nån mottagning för L-K som jag missat