söndag 28 december 2008

Att folk kan vara så medvetet elaka

Det är en sak jag undrar som bara den. Vill gärna att någon svarar på den, om nån vet svaret. Och jag vill ha ett bra svar, så jag verkligen förstår. För nu fattar jag inte. Jag ser det helt ärligt faktiskt som barnplågeri.

Så många som har lördagsgodis för ungarna. Jag har aldrig haft det till mina men jag fattar att en del vill ha det så. Helt okej alltså. MEN varför i hela världen köper man lördaggodis tillsammans med ungarna flera dagar innan lördag? Ni ska bara veta hur många ungar det är som får stå och välja ut godis och ögonen skiner som solar. Sen kommer det:"Du vet att du inte får äta nåt godis idag, det ska sparas tills på lördag" Ungarna vrålar och dom gråter och så blir alla i familjen osams och så är deras dag förstörd.

Ska det vara så jobbigt att ta bilen eller kanske en promenad på lördagen och köpa det där förbannade lördagsgodiset? Tänk er själva en förälder som snusar eller röker. Ta in föräldern i en affär på en tisdag och köp nikotin. Och sen säga till föräldern:"Tyvärr, det här ska du ha på lördag. Du får allt vänta, inget gott innan lördag". Du hade garanterat åkt på stryk då. Men ungarna, dom ska förstå det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har fredagsgodis vi minsann.
annars har vi lördag hela veckan helst... yammi..

PinkAngel sa...

En annan har fredagsmys med popcorn och film och sen även lördagsgodis men det inhandlas ALLTID på lördagen :)
Förstår din reaktion. Stå på dig, du är älskvärd.
Kramis