onsdag 16 januari 2008

Så rik blir jag aldrig

Glömde skriva igår att Wilma och jag delade på en hummer. Lovisa skrattade som fan och sa att man inte käkade hummer på en vanlig tisdag, på ett smuligt och stökigt bord, med en katt stirrandes och drickandes vatten till. Jag fick med en hummer från jobbet. Och nu vet jag verkligen att jag aldrig nånsin, hur rik jag än blir, kommer att betala 160:- för en sån sak. Det här var ju första gången i mitt liv som jag käkade hummer. Och både Wilma och jag tyckte samma sak; det luktade gott och det gick ju att käka men inte var det lika gott som kräftor och räkor. Långt ifrån.

Nu har Wilma krypit in i Lovisas sidenpåslakan. Wilma älskar det. Tror hon ser ut genom det lixom. Hon anfaller Lovisas hand och hon biter och river i det. Och nu är det stora hål i påslakanet. Så nu är det inte Lovisas påslakan längre utan Wilmas. På två dagar har hon förstört det totalt Haha!

Har ni sett nu att jag fick in både hummer och sidenpåslakan i samma inlägg. Som en fiiiligmänniska typ Haha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drack du vitt viiin till? Ja menar du har ju ialla fall inget vatten.
Haha

Anonym sa...

Ja just nu ser jag.

Kram från din senil cementa mor! Haha!