onsdag 15 november 2006

Den bästa sommaren

Lovisa har huvudvärk och ligger i sin säng och kollar på video. Hon tittar på "Den bästa sommaren". Den filmen är helt otrolig tycker jag. Den är så kul och man blir på så bra humör när man kollar på den. Johansson (Kjell Bergkvist) försöker vara så korrekt och ordentlig och osnäll. Och så är han tvärt om egentligen. Dom säger så mycket bra grejer i filmen oxå.

"Passa på att skratta nu, man vet aldrig när det blir kul nästa gång."

"Jag vill bara att ni ska veta att ni är dom bästa sommarbarnen jag haft... Men ni ska ju inte tro att ni är något för det!"

"Ja... jo... fantasi är ju bra. Jag svävar faktiskt ut själv ibland. Igår natt t.ex så drömde jag att en stor, röd boll kom inrullande på gården. Det... kändes ju väldigt overkligt..."

"Egentligen är ju det här inte något kvinnogöra, men du har ju inte blommat ut ännu så vi får väl räkna dej som nåt mellanting då"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Raring. Ja men visst är den underbar! Den bästa sommaren! Kjelle B är en sån superskådis! Har sett den två ggr. Hoppas att Ni mår bra o har det bra. Puss från mig, som tänker på Er.