söndag 16 november 2008

Sovmorgon

Vaknade 5 av mig själv och fasade över att jag säkert skulle gå ut med Wilma om bara en timme. Somnade om och vaknade åter igen av mig själv. Då var klockan helt plötsligt halv 9. Trodde nästan att Wilma var sjuk eller till och med tuppat av. Men det visade sig att Evelin öppnat fönstret till balkongen och att Wilma sett att det var fullt av snö ute. Jag släpade ut henne och då fick hon syn på sin ärkefiende, Storakatten. Storakatten vill porra sig med Wilma, men nåt sånt vill hon inte veta av. Han ska bort från hennes revir helt enkelt. Grannkatten kollade tacksamt på Wilma när hon motade bort Storakatten. Lilla grannkatten har varit ute hela natten. Kan inte var kul med all snö och dessutom en som hela tiden gör allt för att få till det.

Nu är det jobb som gäller för mig. Ska bara duscha och sen traska bort till jobbet.

1 kommentar:

vifsla sa...

snuskkatt!