fredag 28 november 2008

Verklig eller overklig?

Jag kan ju fladdra runt och läsa olika bloggar. En del är från min ort eller orterna närmast min. Jag läser några bloggar av såna som handlar hos mig. Det är ganska kul men även skrämmande att jämföra hur olika man ser och upplever saker. Jag ser ju min verklighet och andra ser sin verklighet. Många gånger jag kan jag funderar vilken verklighet som stämmer mest. En del skriver om sin älskade partner och allt låter rosenrött och gulligt. Att se dom sen handla ihop och alltid vara sura och griniga på varandra känns mysko. Eller såna som skriver om sina älskade ungar och hur ungarna betyder mest i världen för dom. Sen är dom på affären och man ser hur ungarna blir totalt nonchalerade gång på gång och hur barnen i princip varken syns eller hörs.

Det är intressant det där hur olika man ser saker och ting. Jag ser ju bara en liten del av deras liv. Men deras verklighet är deras och min verklighet är min.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det känns konstigt att verkligheter som är så motsatta kan gälla samma människor...
Det är väl därför som relationer (och människor) är så komplicerade och intressanta...