måndag 10 november 2008

Just nu

Evelin skulle åka med flickornas farmor till Bollnäsbussen idag. Jag åkte med jag också så slapp jag gå. Hann gå ut med Wilma på det viset också. På jobbet var det trevligt hela dagen och bra stämning. Jag var faktiskt lite glad att inte Linda jobbade förmiddag för hon hade fått sig två riktigt goda skratt annars. Linda älskar nämligen när folk ramlar. Först så lyckades jag ramla när jag skulle upp på lastkajen på panthuset. Kajen är nämligen väldigt hög för en med så korta ben som mig. Så på nåt vis så halkade jag till och skrapade smalbenet så fruktansvärt. Sen när jag plockade upp Nyströms bröd så puttade jag flera brödlådor framför mig. Sen helt plötsligt så lossnade en låda och eftersom jag puttade så dök jag fram över alla lådor. Som tur är så hamnade handen rakt på en mjuk limpa. Annars vete 17 hur det gått om jag slagit den rätt i stengolvet. Och som sagt va, är glad att Linda inte jobbade Haha!

Jag gick hem i mörkret och blåsten. Hade sån tur att det inte regnade. Men faktiskt så var det väldigt skönt. Folk som varit in och handlat har talat om hela dagen va kallt och elädigt väder det var. Så jag förväntade mig nåt ruskigt. Men det var riktigt skönt. Hemma så var Lovisa ute med Wilma så jag tog över. Tyvärr så kom även Storakatten. Wilma hatar Storakatten. Hon vill inte ha honom i sitt revirområde. Tillslut så kissade hon och sen fick jag bära in henne. Nu går hon här och jamar och vill ut och döda Storakatten men det får hon inte faktiskt. Lillakatten har återigen blivit omhändertagen av en djurvän. Får hoppas att Storakatten och Lillakattens ägare blir bättre att ta hand om sina djur snart. Det är ju inte första gången som Lillakatten blir omhändertagen av nån som tycker synd om den när det varit ute i flera dygn och bara jamar och korrar. Fattar inte varför folk inte bryr sig om sina djur...

1 kommentar:

LiNdA sa...

Tänk att du inte unnar mig å få skratta lite :o)
ja kan inte rå för att min skadeglädje roar mig så.. haha