lördag 22 november 2008

Min morgon så här långt

Först väckte Wilma mig runt halv sex och ville kissa. Jag var också jättekissnödig och vi tog toan och lådan. Sen gick vi och la oss igen. Vaknade inte fören halv åtta igen. Då gick vi ut en sväng i kylan. När Wilma sen ville in så gick jag och släppte ut lilla Totte. Men Totte ville inte alls ut. Totte ville ha en massa kärlek.

Svårt att knäppa kort på en katt som bara vill ha klappar. Och ut det ville han då verkligen inte. Han bara gick till sin trappdörr och tittade på mig som "Vad står du där för? Följ med upp."

Så tillslut så följde jag med upp. Och då var han hungrig och katt som han är så ville han ha sällskap när han käkade. Så Totte käkade lite och jag tittade på. Jag som inte alls gillar att vara hos folk när dom är borta men Totte sket i det totalt.


Så när jag klappat och Totte käkat så ville han ut. Och när vi kom ut så behandlade han mig som luft totalt. Men Totte är endå en av dom vackraste katterna jag sett någonsin. Och det är tack vare mig som Anette skaffade Totte. Jag fick nämligen en förfrågan på Ica om en katt, jag sa nej eftersom vi verkligen inte skulle ha någon katt alls. Men så kom Anette i min kassa och jag sa att hon kanske ville ha en. En röd sa jag till henne. Anette smälte direkt och ville åka och kolla. Sen skaffade vi bitchen efter någon månad bara.

När jag fixat klart allt med Totte så gick jag till Ica. Vi glömde nämligen köpa bröd igår. Och jag kom på att när jag ändå var ute så kunde jag ju lika gärna gå och köpa det. Mitt emot kyrkan står den här sandstensskulpturen. Den är fin tycker jag.

Eller hur?

Jag var först in på Ica. Fast det här kortet är när jag går hem igen.

Våran kära tvättlappsautomat har fått två dataskärmar. Mladen stod och kollade på när jag skulle gå. På den översta så är det olika reklamer. På den undre kan man sufra in på olika nyhetssidor.

Eller man kunde göra det. Mladen och jag fick ju lov att prova och sen kunde man inte gå tillbaka. Ojdå.

1 kommentar:

LiNdA sa...

jaha kan man det..
när jag försökte så hände de först ingenting, å sen kom de upp något fönster å sen låste sig hela skiten, då gick jag därifrån.. skitApparat :o)