söndag 30 november 2008

Prylautomat

På jobbet har vi nu en korg med grejer som ska vara i en automat. Det är kul att se hur folk reagerar när dom ser korgen. Nästan alla kvinnor slänger ett öga och går förbi eller säger åt sina barn att dom får ta en plaskula. Så gott som alla män kollar in korgen på långväg och ler lite när som ser att det är automatgrejer, och så stannar dom till. Och tittar och väljer lite och sen säger dom åt sina ungar och sen väljer dom pryl ihop.

När det gäller såna här saker så är jag tydligen en man. Jag blev jätteglad och rotade runt som en tok i kartongen när jag såg den på jobbet. Vi hade såna här automater utan för affären när jag jobbade på campingen. Jag var där och drog grejer rätt ofta bara för att det var så kul. Men sen kom Lindas bror Challe(jag är nästan helt säker på att det var han) och visade mig att man kunde sparka till spaken och då trillade en kula ut helt gratis. Men det vågade jag aldrig prova men jag låtsades inte se när småkillarna sparkade...

Inga kommentarer: