fredag 14 november 2008

EVK

EVK'n gick bara bra. Mycket uppmuntrande ord till mitt hjärta faktiskt. Mycket pepp. Fysiken är nu bortvald. Först av väldiga protester från bästaläran men efter löfte från Lovisa att vara på dom lektionerna ändå och att hon ska använda tiden till omprov och plugg, så godkände han det hela. Han hade sett så många som använde lektionerna till håltimmar och bara sullade bort dom. Lovisa ska även ha schemalagda pluggtimmar hemma. Då kan hon inte säga till mig att hon inte vill plugga och jag kan inte säga att hon ska plugga när som helst. Tips av kuratorn som insåg rätt snabbt att vi ofta bråkar om just läxor. Han tyckte även att om hon fixade det bra så skulle vi köra med belöningssystem som faktiskt visat sig funka väldigt bra. Jag talade om att det har vi redan börjat med. Det var många dealer som nu vi alla ska se till att det funkar men allt för att få ett godkänt betyg som räcker för att komma in på barn och fritid.

Jag som var så säker på att jag skulle bli arg på mötet och att jag skulle börja grina, gick ut från skolan och kände en stor lättnad. Jag tror på mitt hjärta och att hon fixar det här! Hundvalp till sommarlovet eller hur Visan?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har ju bara lite omprov nu så jag tror jag kmr fixa det faktist.
Och jaa. i Sommar får jag min lilla hund, men vet inte vilken hund, kan inte du skriva ut på bloggen och säga att alla svarar på en liten hund som är trevlig och så. eftersom det är fler som läser din blogg.:D