måndag 24 november 2008

En cool katt

Lillstrumpan råkade bli utestängd på balkongen i minst en halvtimme, kanske bortåt en och enhalv timme nu i kväll. Det blåser ju isvindar ute och stengolvet på balkongen var nog inte det varmaste precis. Jag skulle bara kolla in fönstret som inte går att stänga när jag råkade kolla ner på balkonggolvet och där såg jag ett par bedjande ögon. När jag öppnade hennes fönster så var hon så kall så hon inte kunde hoppa upp först. När hon kom upp så tog Lovisa henne för att värma henne men direkt hon släppte så stack hon in under min säng. Efter ca 10 minuter kom hon och la sig tätt tätt mellan mina ben i soffan och somnade som en gris.

Hon var så kall så jag blev kall på benen.

Efter en stund fick hon även täcke på sig.

Då blev hon äntligen varm.


Och när det gått några timmar så ville hon ut igen. Men det fick hon faktiskt inte haha!

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Kattskrällen måste glömma snabbt. Salli gör likadant.Minus tretton och ut som ett skott för att illa kvickt komma in och tro att fem min senare är det tretton varmgrader ute. Knäppisar.

Pussa på henne från mig, tok katten!