fredag 7 november 2008

Äckliga saker

Det är äckligt med folk som snyter sig i näsdukar och sen knölar ner dom i fickan. Va äckligt alltså, full i snor och sen ner i fickan. Och ännu äckligare är det sen att dom tar i pengarna som sen jag får lov att ta i. Blä! Och äckligt är det när folk slickar på sina fingrar och tar upp sedlar och ger mig. Blä! Och sen vissa gubbar, som man inte kan vara trevlig mot, för är man trevlig så verkar dom tro att man vill ha dom.

Finns gubbar som jag tyckt varit så trevliga så, sen klämmer dom ur sig nåt snusk. Inte på skämt utan nåt ordentligt snusk. Varför måste så många gubbar prata snusk för? Varför måste dom få så mycket till snusk? En gubbe som är en stammis handlade korv i dag. Det är en gammal farbror, säkert 88 år. Jag sa nåt i stil med "köper du korv i dag?" Gubben svarade att det gjorde han och så sa han att jag säkert också gillade korv, i alla dess olika former, och så blinkade han med ögonen. En annan gubbe som har sommarstuga sa för några veckor sen att han var uppe utan frun för då kunde han runka picken som han ville.

Sen har vi ju uteliggaren. Han frågade mig för några dagar sen varför jag inte ringt till honom. Jag talade om att han faktiskt var alldeles för gammal för mig. Va skulle jag annars säga. Vill ju inte vara elak men samtidigt så känner jag att jag inte vill vara så trevlig mot honom längre. Varför går det inte att tycka om en del gubbar utan att man behöver vilja hoppa i säng med dom? Jag tycker ju om att prata och skämta med dom och jag tycker om att dom pratar och skämtar med mig. Men för den skull så vill jag ju inte ha dom, fan det är ju farbröder! Just nu känns det som att jag aldrig mera vill vara trevlig och glad när det kommer gubbar och handlar...

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Bläää

LiNdA sa...

ja vissa är fan äckliga..
å gubben som gned sig mot mig idag.. BLÄÄ!!
han ser jag med nya ögon nu..