lördag 15 november 2008

Förslag?



Lovisen ville att jag skulle lägga ut och fråga vilken liten hund som folk föreslår. Hon vill inte köpa nån som är skällig och jobbig. Utan en oskällig och rar hund helt enkelt. Här ovan är några av mina favoriter. Nakenhundar är tydligen väldigt trevliga och oskälliga hundar. Vi hade ju söta Rocco som granne förut och han var den raraste lilla hund jag träffat tror jag. Sen gillar jag borderterrier men dom är väl lite skällig och gillar att jaga eller? Och så Jackrussel, såna som Simon och Thomas har. Dom är ju jättesöta!

Men min favorit över alla hundar är Mops. Dom är nog det sötaste som finns. Jag har velat ha en mops sen jag gick i ettan. På rasterna så spelade vi fotboll och la ut våra mössor som målstolpar. Och varje rast så kom det en liten mops och kom springandes som en galning och tog nån mössa och drog i väg i 180 över gräsmattan och vi efter som tokar. Och sen sprang han in till sin husse(?) och gömde sig. Världen sötaste lilla hund!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Den nakna!!!!



Sån vill jag ha men får hålla till godo med två grå & en räv.


muZ

Anonym sa...

Jack russel är skällig och är som en stor hund i en liten hunds kropp. Köp ingen sån.

Anonym sa...

Tycker som nisse ingen terrier....mops är ganska dyra...kanske en naken en..men dem är rätt så frysna...men det finns ju samma hund men med hår=)...chinesed crested eller hur det stavas....../ maria s,...

Anonym sa...

Chinese crested dog = nakenhund
Chinese crested dog Powder Puff = nakenhund med hår.
Dom är sååå fina!!
Och behändiga, man klär på dom om dom fryser & tänk en varm liten kropp i sängen.
Good Luck!!

Anonym sa...

Men vill ni träffa en trevlig border så kan ni få hälsa på våran! Hon skäller inte mkt men hon är en envis dam men det vissteag ju när jag valde hund. =)

Anonym sa...

Det var en mops här och hälsade på när inte jag var hemma en gång och fastän P städat var det massor av äckliga hundhår överallt. Nakenhunden skulle passa Lovisa perfekt, jättesöt, precis som hon!

Anonym sa...

Det här var bara vilka hundsorter som jag tycker är söta. Ge gärna förslag på andra trevliga småhundar.