tisdag 28 oktober 2008

Utskällning

Idag stod jag i kassan som vanligt och Kicki satt mitt emot mig i ettan. Hon hade en kund framför sig som jag vet inte bor i Orsa men som har släkt och vänner här. Kicki frågar mig om jag vet nåt om toapappret som kunden håller i. Och så vänder sig kunden mot mig och är skitförbannad. PÅ MIG!
"Det står ingenstans att det är extrapris."
"Vad för nåt?"
"Det är extrapris om man ska köpa två men det blir inte det."
"Va konstigt"
"FY SKÄMS PÅ DIG."
"Ehh, va?"
"FY SKÄMS PÅ DIG!"
"Var står det då, så ska jag kolla"
"Det står inte någonstans vid pappret att det är det. Det står ingenstans att det är extrapris"
"Men hur vet du då att det är extrapris om det inte står någonstans"
"Det står i erat blad faktiskt"
"I det här alltså?"
"NEJ!! Det står i ett utskick som kom med posten"
"Har du fått ett sånt?"
"NÄÄÄÄ, men min syster har fått det faktiskt. Jag bor faktiskt inte här!"
"Men det utskicket får bara dom som är stamkunder hos oss."

Hon står i Kickis kassa, hon vänder sig och skäller ut mig för att hon har läst post som är skickat privat till hennes syster. Jag bara och gapar. Och hela min kö står och gapar. Människan går ut och är arg som fan, på mig, men inte på Kicki som hon handlade av. Det här är inte nån gammal tant heller, det är en vanlig människa i typ 45 års åldern. Trodde jag iallafall. Som tur är så är det bara stammisar i kön. Och när dom slutat att gapa så kommenterar alla hennes betende. En kille säger till och med att han då aldrig skulle skälla på mig.

Älskar mina bästa vanliga kunder, puss på er!

2 kommentarer:

LiNdA sa...

hahaha..
förlåt!
men vilken dåre.. :o)
å eftersom jag ska köra bilen imorgon så kan du väl härda ut värken ett tag till ;o)

Anonym sa...

Vem fan e suggan?