måndag 13 oktober 2008

Dagen idag

En dag som varit helt okej, fast jag varit vaken länge. Hade ställt mitt larm på 05.20 men klockan 05.19 så kom Wilma upp i sängen och korrade och så fort jag skulle klappa henne flyttade hon på sig så jag inte kunde nå henne. Så jag frågade om hon var bajsnödig, hon svarade med ett kort jam. Lika när jag frågade henne om hon ville kissa. Sen frågade jag om hon verkligen ville gå ut. Då jamade hon och stack till ytterdörren. Väl ute så kissade och bajsade hon. Tror vi var ute i en halvtimme ungefär. Det är faktiskt skönt att vara ute så tidigt med min lilla misse.

Sen blev det jobb 7-16. Tiden gick rätt så snabbt fast det var väldigt lite folk hela förmiddagen. Alla tanter låg nog och sov länge när dom har gubbarna ute i skogen på älgjakt. Hemma så käkade vi köttfärs och spagetti och sen åkte Lovisa och jag och skickade iväg lite grejer som hon sålt på tradera. Hemma igen så var det dags för Wilmas kvällspromenad. Pratade med Carina samtidigt. Var jättelänge sen vi pratade.Vi är ju trötta på kvällarna båda två och jobbar som vi gör. Så det blir inte att vi pratar mera än typ en gång i veckan. Lite synd eftersom vi skrattar som dårar när vi pratar.

Evelin ligger i soffan och snorar. Hon är skitsnuvig. Kommer inte ihåg när hon var så här snuvig sist, om hon ens har varit så här snuvig nångång alls. Lovisa är hos Matilda, dom tar lite grejer för Matilda ska sova här i natt igen.

1 kommentar:

LiNdA sa...

ja var ju skoj träffa dig en timme idag iaf..
å sen syns vi inte fören på fre igen, då vi stänger :o)