onsdag 29 oktober 2008

Tårar

Jag läser så gott som alltid krönikorna som är längst bak på Mora tidning. I måndags så hade Bo Johanneson skrivit att han lyssnat på Karlavagnen en kväll när Stina Wolter hade det. Det handlade om statarlivet. En farbror som var över 85 år ringde in och berättade hur han hade haft det som barn. Jag grät en skvätt när jag läste krönikan och nyss gick jag in och lyssnade på farbrorn på sr.se. Och nu grät jag ännu mera. Farbrorn grät och Stina Wolter grät. Vilken mamma han hade och vilken styvfar. Vilka rara människor. Gå gärna in och lyssna, samtalet kommer inte direkt men lyssna på.

Grät även när jag lästa Mora Tidning idag. En kunds dödsannons och brevet hon skrivit till sina barn i den. Försökte läsa det flera gånger men kunde inte för jag såg inget för mina tårar. Så otroligt fint skrivet. Vackert.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Jag låg och lyssnade på det och det var så himla bra. Dom fick inte kalla sin nya pappa för pappa utan för farsan. Det tyckte jag var så rart.