fredag 10 oktober 2008

Telefonnummer

Sitter i kassan och kunden bakom kunden som jag håller på att ta betalat av säger:
"Den där, hon är en jäkla trevlig kvinna"
Jag kollar upp och skrattar lite och kunden framför mig ler lite åt kunden bakom. Det blir den andra kundens tur. Han har två pantlappar som är våta av gammal öl och ihopskrynklade.
"Du hörde vad jag sa va, du är jäkligt trevlig. Kommer du ihåg sist när jag sa att jag bodde som en kung? Jag känner mig ju faktiskt som en kung i min lägenhet. Kommer du ihåg att jag sa att det enda som fattades var en kvinna?"
"Ja, det kommer jag ihåg, haha. Du hade ju flera på gång sa du, hur går det då?"
"Jodå det går jättebra. Du...har du mitt telefonnummer föresten? Det är 4**** Hahaha"

Jag vet att alla säger att han är vidrig och att han snattar och att han stjäl och att han är elak och att han luktar illa och att han för det mesta är full men jag kan ändå inte låta bli att tycka att han är rolig. Han har sån humor, sån sjuk humor. Finns gubbar som frågat efter mitt telefonnummer och det finns gubbar som erbjudit både det ena och andra. Men det är snuskiga gubbar för det mesta. Men uteliggar'n är inte snuskig. Inte vad han visat för mig iallafall. Han är rolig och snabb i käften och jag hoppas att han förblir så och inte förvandlas till en av dom snuskiga gubbarna.

Inga kommentarer: