måndag 6 oktober 2008

Läget just nu

Igår hade jag en bra födelsedag tycker jag. Sång och paket och sms och mms och telefon och allt möjligt. Tack alla mina kära! Jobbade mellan 12 och 18 och sen åkte vi och köpte pizza. Olle hade fixat min bil hela dagen, stackarn. Så det blir besiktning snart igen. Får hoppas att den går igenom då. Nu på morgonen så har jag skjutsat Evelin till bussen och sen varit ute med Wilma. Hon var jättekissnödig. Ska nog börja att gå ut med henne varje morgon faktiskt. Hon vill ju helst kissa ute. Om jag går upp lite tidigare så är det ju rätt så tyst ute. Hon gillar ju inte att vara ute när det är en massa folk och liv.

Lovisa sover nu, vi ska ju till läkaren på efterkontroll av hennes hals idag. Det blir bara Mora den här gången iallafall. Ska bli intressant att höra vad dom har att säga. Igår gick hon till ica och jag tyckte att hon var svullen när hon suttit en stund. Hon sa att det var lite jobbigt att andas. Ska ta upp det så klart. En av hennes lärare, M-L var in igår innan Lovisa kom och hon frågade hur det var och så. Så himlans gullig och rar. Så jag sa tack till henne att hon hade uppmärksammat den andra läraren att Lovisa faktiskt var sjuk. Bedrövligt att man ska behöva tacka för lite medmännsklighet egentligen... Men det verkar vara så nu för tiden. Så många som är ego alltså.

Inga kommentarer: