onsdag 15 oktober 2008

Ont i min hals

Sov ca 20 minuter ungefär bara. Har fruktansvärt ont i halsen än, trots tedrickning med honung i. Snuvig är jag också. Dags för lite Esberitox igen. Det brukar ju hjälpa på mig. Men det känns som att jag faktiskt håller på att bli sjuk. Kanske inte så konstigt eftersom Lovisa var sjuk förut och Evelin är ju hemma den här veckan och snorigare unge har jag nog aldrig sett eller hört.

Skulle vara ledig idag men Mladen frågade om jag ville byta med honom. Han skulle få besök av sin systers bror. Och då förstår jag att han inte vill jobba. Gud, jag är så förstående alltså. Fick höra på jobbet i måndags igen att jag tycker så bra om alla och så synd om alla. Ja, jag är väl sån då. Jag är förstånde och förlåtande, blir så arg på mig själv ofta. Nån kan göra 10 fel och 1 bra och då förlåter jag direkt. Men det sitter ju i bakhuvudet ändå länge dom där 10 felen. Men det visar jag sällan så folk märker det, men om dom tänker efter så är jag mycket mindre öppen mot människan igen. Jag blir liksom tyst över allt som gäller mig själv. Jag lyssnar på deras problem och jag finns där för dom. Men jag tar inte för givet att dom finns där för mig när jag behöver dom.

Nu har jag duschat och ska lägga upp ett par nya jobbrallor innan jag börjar jobba och så klart så ska jag fixa håret och ögon och allt sånt. På en halvtimme..haha!

1 kommentar:

LiNdA sa...

gått bra idag??
de varit så skööönt å vara ledig :o)
ja å snart kommer de snö, blir wilma helt innekatt då tro?