fredag 3 oktober 2008

Vänner och "vänner"

Det finns vänner och så finns det "vänner". Vännerna finns där för en i tid och otid, när man är frisk och när man är sjuk, när man mår bra och när man mår dåligt, när man är glad och när man är ledsen, när man är rik och när man är fattig. Då finns dom där alltid, vännerna.

Jag skulle kunna skriva mycket mera om det här men jag ska inte det. "Vänner" sållas bort ur mitt liv, sakta men säkert medans vännerna behåller jag, för alltid. Men det finns såna som inte vågar sålla bort sk "vänner" i rädslan av att bli helt själv. Det är sorgligt. Och jag hoppas att alla som som har "vänner" nån dag ska hitta riktiga vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Du, det är sååå skönt å såålla bort alla dom som man inte har nått utbyte av & som ger en dåliga wibbar. Man får energi över till sånt man tycker är kul istället.
Jag sållade för massa år sen & har fått nya & bättre vänner. Såna som man mår bra av. Dom är få men väl värda sin titel "VÄN"!!!
//muZen