måndag 6 oktober 2008

Läkarbesök igen

Lovisa fick gå i trappor för att anstränga sig och se om halsen skulle svälla upp.

Läkaren skulle kolla ner i halsen och stoppade in en grej i näsan på Lovisa.
Dom gjorde lika när vi var i Falun.
Först provade han ena näsborren.

Men det funkade inge bra.


Då tog han andra borren och det blev mycket bättre. Jag fick kolla ner i halsen igen, och det var läkaren igen som erbjöd mig det. Fast det var en ny läkare. Det måste stå i min panna att jag tycker sånt där är kul.

Ett blodprov skulle tas så då blev det emlasalva på Lovisen och så åkte vi och fikade på McDonalds. Lovisa lyckades naturligtvis kladda ner hela sin arm med salva Haha!

Läkaren såg att hon var svullen men det såg helt bra ut i halsen. Han sa att det ska rätt mycket till för att det ska svälla igen i halsen inuti. Kroppen fixade det oftast själv. Bra kropp vi har. Ultraljudet visade som vi visste innan inget, men han förstod inte alls varför hon svällde upp. Så det blir en skiktröntgen. Får väl se hur lång tid det tar innan hon får komma dit. Sköldkörteln var lite större än normalt men inte mycket. Han sa att det kunde vara småcystor som var i halsen och klart så kunde han ju inte utesluta tumörer. Men det känns ändå bra. Jag tycker Lovisa mår bra nu förutom att hon är lite mera trött bara. Men ändå. Han pratade om struma också men det förstod jag inte riktigt kom jag på nu. Sen berättade att det förr i tiden var vanligt med struma just i Dalarna och mest i Älvdalen. Så struma kallades förr i tiden för Älvdalsknöl, är visst dåligt med jod i vattnet i Älvdalen.

Men som sagt va, det känns bra nu även för mig. Jag känner mig helt lugn nu till och med.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha haaa vilka coola bilder,.. =D