onsdag 29 oktober 2008

Syns jag inte alls eller?

Härom morgonen så klev jag upp, jättetrött, kom på att jag fick lov att klippa luggen. Så jag tröttade mig in i badrummet och tog saxen och klippte. Till min fasa alldeles för kort och för rakt av. Försökte rätta till det raka men då blev luggen ännu kortare på ena sidan. Så nu har jag en för kort och ojämn lugg. Och helt plötsligt säger folk:
"Men va konstigt att se dig utan glasögon."
"Har du skaffat linser."
"Vad du har råd att klippa dig ofta alltså."
"Har du färgat håret?"
När jag sen talar om att jag faktiskt haft linser sen i juni och att jag klipper mig högst en gång i halvåret, oftast en gång om året, och att det är dags att tona om håret igen så tror dom inte på mig. Rita på jobbet som sett mig sen vi jobbade på Sparbanken ihop har då aldrig sett mig med glasögon. Hon tittade förvånat när jag hade mina fula läsglasögon på skallen. Fanns inte i hennes hjärna alls att jag haft glasögon. Jag har bara använt glasögon varje dag sen 1982 tills i juni i år Haha!

Inga kommentarer: