söndag 19 oktober 2008

Lik pappa men fixade till det ändå

Som oftast så tycker jag om att jag är så lik min älskade far. Jag gillar det där att jag får upp en sak i skallen och sen börjar hjärnan arbeta hur jag ska få till det. Men det finns stunder då jag verkligen önskar att jag var liiiiite mindre lik honom. Idag skrek jag till mina ungar:"FAN att jag ska vara som morfar!!". Jag möblerar nämligen om i mitt rum. Fixade ju till det för ett tag sen men sängen kom för långt bort från fönstret och jag måste ha frisk luft för att sova gott. Så nu gjorde jag det spegelvänt. Hur som helst. Skulle vända på bokhyllorna och varför ska man plocka ur bokhyllor när man kan prova att vända dom ändå? Min kära Billy bokhylla är efter dagens möblering inte som förut. Den har åkt isär lite i kanterna och den höll på att rasa ihop totalt när jag knuffade och tryckte och bökade med den. Jag fick iallafall på plats men upptäckte då att det var en kontakt precis där den måste stå. Så jag kunde inte stödja upp den mot väggen. Men då satte jag som en spärr högre upp och sen får jag hänga en ljusslinga mellan väggen och Billy. Spärren kunde ju vara av lite bättre grejer men dom där får duga så länge. Och Billy, han mår mycket bättre efter att ha blivit uppspärrad. Och jag känner mig så smart igen!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Men Malin...haha!

Anonym sa...

Toarullar kan vara bra till mycket. Du är väl fiffig du Malin.