måndag 20 oktober 2008

Tant Malin

"Var inte uppe hela natten nu hörru."
"Men mamma, jag är faktiskt snart 20 år. Jag kan vara uppe hela natten om jag vill."
"Jag vet, det kommer bara automatiskt. Och du...du är inte snart 20!"
"Jo, om lite mera än ett halv år."
"Jag vill inte höra mera. TYST"
"Jag är snart 20 år haha!"
"Fy, fan va jag är gammal. Jag har en unge som snart är 20 år."
"Men mamma, du är inte gammal. Jag är stolt att jag har en så ung mamma faktiskt."
"Men 20 år. Du är snart 20 år.... Jag ÄR verkligen jättegammal."
"Alla andra i min klass har mammor som är äldre."
"20 år..."

Jag tror det kommer att bli en liten kris i sommar. Eller om den kommer tidigare. Jag, jag, jag, jag har en dotter som är snart 20 år. Det känns ofattbart och helt sjukt. Just nu känns det som att det inte blir nån liten kris utan en stor jobbigt ålderskris.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa du är inte gammal för att ha en dotter som är 20 snart :)