måndag 6 oktober 2008

Jag gillar sjukvården just nu!

Vi var ju till läkaren igen med Lovisa idag som alla kan se på bilderna längre ner. Han var jättetrevlig och kollade och kände mycket och lyssnade mycket. Det är så mycket klagomål på sjukvården idag med läkare som inte bryr sig och så. Det har vi inte märkt nåt av alls under alla Lovisas sjukbesök den här omgången. Vilka läkare säger jag bara. Dom har tagit allt på stort allvar och dom har fixat och varit trevlig och snälla och verkligen bry-sig-omiga. Nu har ju Lovisa nåt konstigt som ingen verkar veta vad det är för nåt men ändå. Helt underbara läkare alltså och alla sköterskor har varit lika gulliga dom också. Dom kanske är så dom som jobbar på öron-näsa-hals? Ja, förutom skatan som stackars Evelin hade när hon hade en vaxpropp då, blä för henne! Läkaren idag fick mig att bli lugn. Jag kanske inte ska vara det men jag blev det. Sen läste jag i Expressen om nån ny farlig halssjukdom som drabbar unga tjejer. Då tänkte jag direkt om det kunde vara det Lovisen har men så läste jag artikeln och insåg att så var det nog inte och sjukdomen var nog inte så jätteny. När vi kom till Falun så kollade islänningen stämbanden direkt. Idag kollade läkaren stämbanden igen. Och han pratade även om kramp i stämbanden och att det drabbade rätt hårt tränande flickor och att dom då fick lära sig att andas rätt. Så den sjukdomen var han nog insatt i verkar det som. Kändes också skönt.

Inga kommentarer: