tisdag 19 maj 2009

Vilken dag...

Dagen började lugnt och fint. Vaknade och duschade och käkade frukost. Skjutsade Lovisa till skolan och mig själv till jobbet. Kom ca 45 minuter innan jag började, drack kaffe och pratade lite med Linda. Ringde tandläkaren eftersom jag kände att jag inte fixar att ha tandvärk längre. Har tuggat alvedon sen jag lagade den. Och det var alltså inte den jag lagade sist, utan den innan. Alvedon har blivit nåt som tillhör min vardag. Men jag talade om hur ont jag har och fick en tid 14.10. Tog en kortare lunch för att slippa så mycket arbetstid.

Hos tandläkaren konstaterade han att jag hade inflammation i tanden. Han tog en kort bedövning som tyvärr inte hjälpte alls. Efter tre bedövningar så tog det äntligen. Under tiden som vi väntade på att all bedövning skulle värka så hann jag få tandläkaren att sätta på en cd med hårdrock. Nåt han blev väldigt glad över. Sen hann tandsköterskan tala om hur mycket hon älskade Larz Kristerz och speciellt då Stefan. Då tog tandläkaren fram en Larz Kristerz utstyrsel! Han hade en hel dress under en bänk. Tandläkaren hade varit på maskerad i helgen. På folktandvårdens lunch så hade han klätt sig i hela kittet Haha! Jag fick bara se när han hade peruken på sig. Och den ville han knappt ta av sig men så fick han för mycket hår i munnen så han fick lov. Herregud vilken tandläkare man går hos egentligen haha! Tanden fixades provisoriskt och ska i augusti rotfyllas.

När jag hastade tillbaka till jobbet möttes jag av att larmet gick för fullt och att Maria och Eli stod och kollade på larmgrejen. Det var även totalt svart ute på lagret. Telefonen ringde för fullt så jag sprang och svarade. Det var Securitas som skulle tala om att driftlarmet gått. Jo, det märkte till och med jag fast jag precis kommit. Sen visade det sig att det var strömavbrott i hela butiken. Jag fick springa ner och tillsammans med Johan så stoppade vi folk från att komma in. Några blev helsura medans andra skrattade. Det var bara att säga till folk att åka till Konsum om dom fick lov att handla. Willys hade också strömavbrott och lika så Statoil. Sen kom det några från Heiders snickeri och talade om att nån grävt av en kabel. Allt skulle tidigast bli fixat kl 18.00. Men efter trekvart en timme så kom strömmen tillbaka.

Nu sitter jag här och har skitont i tanden. Men det skulle jag visst ha tills i morgon. Men sen skulle det bli bra, sa han iallafall. Själv tror jag inte nåt alls fören jag känner det...

Inga kommentarer: