lördag 9 maj 2009

Dagen

Idag så åkte vi upp till Månsta, dels för att fira mamma och dels för att det var ledig lördag. Mamma hade gjort supergodatårtan. Den är så god men så mäktig. Sen käkade vi mammas jättegoda gryta också. Undra om jag kommer att bli en sån där bra mat och bakerska som min mamma blivit. Hon var ju inte så duktig förr i tiden, så det finns ju hopp för mig med. Hoppas jag. Jag var även och borstade hästarna. Dimma njöt som 17. Sen när det var Snobbens tur så blev han så glad. Han är så söt, han vill vara så nära som möjligt. Hade han varit lite mindre hade har säkert klättrat upp i knät. Efter ett tag så tyckte Dimma att Snobben blivit nog borstad så då gick hon långt bort i hagen och ropade på honom. Och då övergav han mig. Kanske lika bra det eftersom jag inte hade några hästkläder på mig utan mina vanliga.


Efter Kanonvägen så har dom avverkat.
Nu ser man Hykieberg skitfint från vägen.
I love it!

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

ja visst är det fint där nu!
Tack för i dag.

Puss!