måndag 4 maj 2009

Ibland retar jag upp mig på folk som...

... tycker det är konstigt att jag inte kommer ihåg just vilken veckotidning dom läser, när jag packar upp tidningarna. "Men du vet väl vad JAG läser"

...tycker det är konstigt att jag inte vet vad dom heter när dom tex ska hämta ut ett paket. "Vet du inte vad jag heter?" Nä, vet du vad jag heter då?

...slänger fram sitt bankkort eller icakort och menar att jag ska förstå vad dom vill. Hur 17 ska jag veta det? Vill dom kolla saldo? Vill dom ta ut pengar? Vill dom göra en insättning? Vad vill dom??

...tycker att det är konstigt att jag inte vet hur mycket en laktosfri gräddfil kostar eller en burk med minimajs.

...beklagar sig att dom jobbar helg, fast klockan kan vara 13.30 och jag står där på jobbet och ska jobba till 18.15 minst. Det är precis som att vissa inte förstår att dom faktiskt beklagar sig för en som faktiskt också jobbar helg. Ibland säger jag att jag förstår dom och då blir dom glada för det är synd om dom, sen kan det komma:"Ja, just ja, här står jag och klagar medans du faktiskt fortfarande har jobbarkläderna på dig. Det tänkte jag inte på".

...vet att vilken tid vi stänger men ändå går sakta runt i affären och pillar på lite saker här och lite saker där; "Det är ju så lugnt och skönt att handla på kvällen."

1 kommentar:

LiNdA sa...

Vaknat på fel sida idag? :o)

men jag kan inte annat än hålla med..