fredag 22 maj 2009

Kvällstankar

Stått ute på gården och pratat med Monica medans Lovisa och Veronica tog sig ett dopp! Men va dom frös när dom kom tillbaka. Nyss gick Lovisa ut på byn med Veronica. Jag är så glad att Lovisa är sig själv igen. Som hon var förut! Evelin tvättar precis bort en ansiktsmask, nu kom hon och är len som en barnstjärt i ansiktet. Wilma är galen och vill leka. Känns så taskigt att göra henne illa igen men sen blir det ju bra, förhoppningsvis. Ja, nu börjar jag tjata om hennes operation igen. Men det är för att det börjas kännas mer och mer nervöst.

Idag var det första gången på länge som jag känner att jag är riktigt glad igen. Den här våren har varit vidrig med alla tankar och skit. Det spelar ingen roll att jag har velat mått bra. Det har inte funkat att intala mig själv att jag mår bra när jag inte gör det. Vet inte hur många gånger jag suttit på jobbet och varit så nära att börja storgrina, bara utan vidare. Och inte har jag sovit mycket heller den här våren. Men i natt har jag sovit. Som en gris! Och det var underbart. Så nu antar jag att det har vänt. Nu känns det som att jag skiter i att tänka och fundera över framtiden. Det får bli som det blir helt enkelt. Huvudsaken att Lovisa mår bra faktiskt. Och jag tror hon gör det nu, fullt ut. Jag håller tummarna för att hon ska komma in på Barn och Fritid men jag dör inte om hon inte gör det. Hon klarar sig ändå, på ett eller annat sätt. Hon är bäst!

Jag antar att jag troligtvis kommer vara lika orolig för Evelin nästa år när hon ska ta studenten. Men det tar jag då. Nu ska jag njuta av att må bra tills dess. Jag är jätteglad över dom som står mig nära som vet hur jag mått och som brytt sig. Såna som har frågat hur jag mår och verkligen varit intresserad och orkat lyssna när jag talat om att allt varit skit. Man lär sig alltid i motgångar hur folk runt en fungerar.

Lovisa fick föresten MVG på matteprovet hon gjorde i tisdags. Tack vare att Petter satt för tre år sen och gjorde kuber och en pappmodell av hennes mobil. Hon kan area och omkrets och volym, och hon tycker att det inte alls är speciellt svårt. Där rök min teori om dyskalkyli, kanske Haha!

Och föresten igen. Jag vann bud på en jeanskjol på tradera förra veckan. Jag som aldrig någonsin skulle kunna köpa begagnade kläder. Men den var jättefin och passar perfekt. Hur jag sen ser ut i den bryr jag mig inte. Jag misstänker att jag kommer att bo i den i sommar, för jäklar va skön den är.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Puss min malin!