tisdag 5 maj 2009

Kan bli mera pinsamt än det behöver

En pappa och ett litet barn kom med en liten vagn med varor. Lilla flickan höll upp ett paket med bindor.
"Pappa, vad är det här för nåt?"
"Ehh, det är...ehh...det är...är..ehhh."
"Det är ju toapapper" sa det lilla barnet bestämt och pappan blev glad över att slippa stå i affären och förklara vad man har bindor till.

När jag hörde det så kom jag och tänka på när Evelin höll i ett kondompaket och frågade högt och ljudligt vad det var för nåt. Jag tror hela ica stannade till för att höra mitt svar. Jag svarade att det nåt som man satte på snoppen så det inte skulle bli bebisar. Evelin var helt nöjd med det svaret. Hade jag börjat försöka förklara vad det var mera ingående så hade nog allt blivit lite pinsamt.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Allt blir så mycket lättare om man tar det rätt upp och ner.

Puss!

min pappa handlar på ICA sa...

När jag var och handlade på ICA med den då lilla flickan så frågade hon "Mamma, vad är det där för något?"(pekade på kondomerna som hängde ovanför kassan, typ) Jag sa; "det är ballonger" Barnet: "ÅÅH, jag vill ha såna ballonger" Jag:" Nej, det går inte för det där är ballonger för vuxna" Barnet: "Jaha..."
Inte krångla till saker och ting så löser det sig
Ha en bra dag!!!