söndag 3 maj 2009

Söndag

Idag har dagen gått lite snabbare iallafall. Kanske för att jag inte jobbade mera än fem timmar i och för sig. Precis innan Eli och jag skulle stänga så hände allt på en gång. Tre gånger fick jag lov att mala köttfärs åt kunder. Skulle ha malt några paket på en gång men hann inte. För det ringde i pantrummet och folk skulle ha snus och Eli fick lov att torka tacosås + att det var en hel del med folk. Totalt fullt upp var det dom sista minutrarna alltså.

När jag kom hem så fixade Evelin fläsk och potatis och löksås. Min älskade unge kan göra löksås!. Det var underbart gott! Nu ska vi käka det oftare. Själv har jag försökt fem miljoner gånger att göra löksås men den blir bara skitäcklig. Evelins blev perfekt. Men jag fick henne att ha i två droppar soya för att ta bort den vita färgen, för annars inbillar jag mig bara att det smakar välling.

Lovisa och Karro är ute och åkte moppe. Ringde nyss och talade om att Evelin faktiskt ska upp tidigt i morgon. Så hon skulle skjutsa hem Karro bara. Dom är lediga i morgon. Undra om hon skulle göra nåt prov då? Jag kommer inte ihåg nu.

Ont i halsen har jag också. Men det hade jag ju förra veckan också och det gick ju över. Så jag hoppas på det nu också.

Inga kommentarer: