måndag 18 maj 2009

My day

Igårkväll så kunde jag inte sova. Skulle ha gått och lagt mig klockan 20.00 när jag var riktigt trött. Men det gjorde jag ju så klart inte. Det blev senare och senare. Tillslut var klockan över 23.00. Då la jag mig men inte fan kunde jag sova. Sista gången jag kollade på klockan var hon 00.45 sen vaknade jag 05.15. Kul, jättekul, med tanke på att jag sov väldigt lite natten till lördag också.

Var till Helena och fikade på morgonen. Det är så skönt att bara sitta och inte göra nåt mera än att prata om allt och inget. Mycket vi vädrar ur oss för att vi ska må bättre, allt från knäont till prat om folk som får oss att må dåligt.

Sen åkte jag till besiktningen. Då regnade det naturligtvis. Hur bra är det när man har vindrutetorkare som kan balla ur när som helst? Och dom ballade ur. Före Vattnäs. Jag såg inget alls och fick lov att köra ner i Vattnäs och stänga av bilen och hoppas på att dom skulle komma igång. Men tyvärr så måste bilen bli kall innan dom vill funka igen. Och det hade jag faktiskt inte tid med. Så jag åkte till besiktningen ändå, i spöregn och utan torkare. Skitbra! Men jag tog mig dit och sen fick jag vänta en stund utanför. Fick ombesiktning på en balk eller vad det var. Och sen tog han bilen och körde ut den. Jag höll tummarna för att torkarna skulle visa sig från sin bästa sida. Och när han kom åkandes så viftade torkarna så fint så. Snälla dom!

Jag hämtade Lovisa sen och vi åkte och handlade och så har vi alltså kollat på film. Och nu ska vi nog slänga oss i soffan en stund till.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Soffan den gillar jag!

BigBro sa...

Det finns ingen som är så bra på att få igenom bilar i besiktningen som du,... =)
Balken fixar vi i sommar.