söndag 31 maj 2009

Min arga misse




Nu har hon tröttnat på sin tratt. I natt försökte hon forsera ytterdörren, jag blev tokig och sprang upp trött som en get och la henne hos mig. Sen vaknade jag av att hon hoppat upp till fönsterbrädan i mitt rum och trillat ner. Då bar jag henne till köket och visade att fönstret var öppet där. Sen skrek hon lite då och då. En natt med otroligt lite sömn. Och jag tror att den här natten blir lika tyvärr. Hon är så irriterad så hon irriterar oss så mycket hon kan. Jag har låtit henne vara utan tratt men det är svårare än att passa en krypande bebis. Idag lyckades hon hinna bita bort en tråd av ett stygn. Som tur var så var det på lilla såret bara. När hon blir allt för jobbig så måste ju tratten på. Då morrar hon det bästa hon kan, ett djupt mörkt dovt morrande som kommer ändå från magen. Idag fräste hon även åt mig när jag hade satt på tratten och hon gick iväg över hallgolvet. Då är det faktiskt svårt att hålla sig för skratt. Hon är så jävla trött på tratten.

Ikväll när hon var som mest irriterad över tratten och över att såren kliar så, så la jag henne i min säng och la på täcket över såren. Det hindrade henne en stund iallafall, en liiiten stund.

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Lilla söta Wilma!

Evelin sa...

Men jag skulle vela kunna texterna också. Det hade varit roligt.