måndag 4 maj 2009

Sullar

Mamma och pappa var hit på en snabbfika. Pappa går alltid in med skorna, han frågar alltid först om han ska ta av dom. Jag sa att det var okej att han hade dom på eftersom jag skulle dammsuga sen. Mamma hade köpt munkar som vi käkade. Kikade nyss in under stolen där pappa suttit. Det är sand och socker i en salig blandning.

Sanden mamma hade under sina skor lämnade hon ute i hallen när hon tog av sig skorna. Sockret på munkarna hamnade inte under stolen där mamma satt. Det hamnade i mammas ansikte. Runt hela munnen och även på kinden och näsan.

Jag gör som pappa jämt, jag torkar av mig händerna på höfterna liksom. Sen käkar jag även med hela ansiktet som mamma. Fast mammagenen märks mest på Olle och Nisse och Evelin.

2 kommentarer:

lovisa sa...

shit, fan vilken tur att ajg är normal i denna familj!
Jag spiller aldrig, håller mig ren jämt och ständigt!

Monica sa...

Men smul problemet är löst när vovven kommer.