lördag 28 februari 2009

Lite av dagen

Bilen startade inte när vi skulle iväg idag. Men gannpojken blev hämtad av sin mormor och plastmorfar så jag fick lite batteri av dom. Så snällt! Speciellt när deras batteri inte var det bästa heller. På vägen upp till Älvdalen så hämtade vi Jessica. Uppe i Älvdalen var allt som vanligt, men mamma hade ont. Hon sa inte det men det märktes. Lekte mycket med Sälma. Hon var totalt galen idag. Hon är så söt! Men sötast var hon när hon såg att Salli låg i en fotölj i "bibloteket". Då gick hon dit och la huvudet på Salli's mage/sida och bara tittade medans Salli tvättade sig på framtassarna. Hann tyvärr inte knäppa nåt kort.

På hem vägen så sjöng Lovisa och Jessica och jag som vanligt. Stackars Evelin försöker lyssna på sin mp3. Här sjunger dock inte jag, men jag hör att Lovisa låter precis som mig Haha!

Kom på nu att vi höll på att krocka på Kanonvägen när vi åkte till Älvdalen. En bil kom fort som fan och jag försökte bromsa men bilen bara gled iväg. Så det var bara att släppa på bromsen och styra bäst jag kunde. Det var nästan så jag kände hur nära backspeglarna var. Berättade då för mina ungar att Monica och Dalle minsann slagit av sin med en mötande bil, på just Kanonvägen Haha!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät fint. Jag vägrar att åka kanonen på vintern utan tar kringelikrokvägen istället. Fick ni någon favorit i melodifestivalen? Tycker det är alldeles för utdraget med alla tävlingar, men de är jag de.

Anonym sa...

Stackars mamma!! Hoppas ni hjälpte henne...

Puss

LiNdA sa...

hahah... tänk om de hört oss från Gävle å hem.. ojoj

Kanelbullen sa...

Nisse: Flickorna både mockade och borstade hästar och var ute och busade med den lilla sämlan.

Kanelbullen sa...

Hahaha, ni är inte riktigt kloka men väldigt rara det är ni Roligt att Jessica verkar trivas så bra här.

Puss min Mlin

LiNdA sa...

det var så i natt oxå.. men idag funkar det??
å jodå, det var ganska oki igår

LiNdA sa...

men inte nu :o(
vet inte vad de är för knas på min sida..

Anonym sa...

Du är inte tråkig! Jag blir alltid så glad är jag kikar in på din blogg! Du skriver så roligt. =)

Hur går det med hundvalet? Hittade ni någon ras som passade!?

Ha en fin söndag! Kram!