onsdag 11 februari 2009

Dagen idag

Idag blev det en lång dag. Upp tidigt som vanligt och så väckte jag Lovisa och skjutsade henne till skolan. Det är ju så fruktansvärt kallt. Hemma igen så fixade jag ju avloppet och tvättade duschdraperiet. Såg att det var dags. Såg även då att det är dags för ett nytt, lite rost på upphängningsringarna. Diskade och satt vid datorn och torkade lite golv och så. Tog det lugnt. Skulle inte börja jobba fören 15.15.

Men så ringde Linus från Bollnäs, 11.30. Hon kände sin inte bra och ville hem. Ringde till jobbet och Daniel sa att Kenneth var ledig. Ringde Kenneth som sa att han självklart jobbade den tiden som jag skulle komma senare. Hoppade in i duschen och så jag satte mig i bilen och åkte mot Bollnäs.

På vägen upp till Bollnäs var det stålande sol hela vägen. Det var så fruktansvärt vackert. Uppe på höjderna så var alla träden fulla av rimfrost. Så med allt vackert ute och med Winnerbäck i högtalarna så blev jag riktigt rörd. På sant! jag till och med sa högt för mig själv att allt var så otroligt vackert. Hur i hela friden kan man tycka att sommaren är vackrare än vintern? Synd bara att jag inte tog nåt kort. Men jag kände att jag inte riktigt hade tid att stanna och göra det.

Linus var på boendet och vi packade snabbt i väskorna i bilen och så åkte vi till Max och käkade och så hem till Orsa igen. Jag blev 1 timme och 45 minuter sen till jobbet. Jag frågade Kenneth om han verkligen inte ville jobba hela passet. Det hade jag velat om jag varit honom men han sa att det var helt okej för honom. Han hade annat att göra ändå. Skönt det, då slapp jag ha dåligt samvete över det.

Sen blev det jobb och nu är det sovdags strax.

1 kommentar:

LiNdA sa...

jo blev en lång dag för dig..
jag har gjort detsamma idag, tvättat duschdraperiet och insett jag måste köpa nytt.. detta hängt med ett tag nu..