tisdag 24 februari 2009

Aftonbladet och "Luggen"

Idag fick vi 29 stycken aftonblad istället för 89. Barro ringde då och hörde efter och dom sa att pressarna hade stoppats för att Aftonbladet började tryckas för tidigt innan kungen meddelade att han så snällt låter Viktoria få sin prins(för visst fan är han en prins som får stå ut med allt och henne tycker jag ännu mera synd om). Så vi skulle få andra upplagan senare. Vi väntade och väntade och tidningarn tog slut snabbt som bara den. Folk var tokiga och ville ha sin aftonblad. Ingen var intresserad av att läsa om just förlovningen. Efter typ 100 timmar så ringde Barro igen och frågade när dom skulle komma. Kundtjänst var så stängt men hon ringde till tidningsutköraren, "Luggen" och hörde. Vi skulle inte alls få nån andra upplaga. Han som körde tidningarna idag istället för "Luggen" hade missat en hel bunt med tidningar till oss. Dom verkar ha bra koll på Aftonbladets kundtjänst måste jag säga...

"Luggen" talade om att han kört tidningar i över 20 år. Och det stämmer, han har alltid kört när jag har jobbat. Det är lite roligt att ha sett en människa i så många år liksom. Och han har alltid sett mig. Sen har ju Carina dessutom sagt åt "Luggen" på Kroghall en gång i tiden att jag tycker att han är så snygg. Jag blev väldigt förvånad och frågade Carina vad hon menade med det. Men då sa hon bara "Just ja, det var ju Ulla D när vi gick i skolan. Men det hörde ju inte "Luggen". Och jag tycker inte att han är det minsta snygg alls. Men det lär han ju aldrig få veta för jag kan ju inte säga åt honom det...haha! Men han har ju levt med att tro att jag tycker han är snygg nu i en massa år, och det får han fortsätta med.

Inga kommentarer: