torsdag 5 februari 2009

Ni bryr er ju ändå inte på riktigt

Hände en grej på jobbet igår när jag var ledig och ambulansen fick lov att komma. Idag har hur många som helst frågat mig vem det var och så hur han mår. Jag tycker faktiskt inte att man frågar sånt. Den som har en relation med mannen får ju veta det utan att fråga oss på affären. Dom andra är ju bara väldigt nyfikna av sig och jag gillar inte nyfikna snokande människor. Jag har iallafall svarat att jag inte jobbade igår och att jag inte vet nåt alls. Och ja, jag ljuger till hälften. Jag var ledig igår men jag vet hur mannen mår.

2 kommentarer:

nisse sa...

Fast folk kan ju faktiskt fråga för att de bryr sig? Även om de inte känner mannen, så tycker de kanske att det är en hemsk händelse och vill veta att allt är okej med honom.

Malin sa...

Jag träffar flera av dom här människorna varje dag. Jag vet rätt säkert om dom är nyfikna eller om dom bryr sig.