torsdag 19 februari 2009

Dagen idag

Jobbat hela dagen till 18.30. Dagen gick jättesnabbt. Fattar inte hur det kunde gå så fort. Men skönt!

Barro och jag pratade en del om hur man orkar gå vidare när en närstående person dör. Det är lätt att prata med Barro om sånt för hon är så öppen kring det hela. Vi tänker väldigt lika när det gäller sånt. Det är mycket sorgligt som händer nu tycker jag. Många som är väldigt sjuka och många som gått bort. Så nu får alla jag känner se till att hålla sig friska och levande, hör ni det!

Fick sms från Lovisa när jag jobbade också. Hon hade fått G+ på teknikprovet. Jag blev så stolt!

Wilma vägrar gå ut nu för tiden. Jag vet inte om det är kylan som skrämt henne eller om det är att hennes ben gått ur led sista gångerna hon varit ute. Benet knäpper liksom till och sen måste hon knäppa tillbaka det för att hon ska kunna gå rätt igen. Så nu kissar och bajsar hon bara inne. Vilket gör att kattsanden måste bytas mycket mycket oftare. Igår kom hon till mig när jag satt vid datorn och korrade. Jag trodde hon var hungrig men hon sprang till sin låda. Jag satte ner henne men då krafsade hon bara. Då fattade jag att hon ville ha rent. Så då bytte jag sand och då bajsade hon direkt. Det är så bra att hon visar vad hon vill och inte sätter sig och kissar och bajsar nån annanstans.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

ja usch det är mycket omkring nu..
å mycket surt oxå.
bra hos säger till om lådan, inte som min förra kissäckelkatt som gärna kissa på handdukar å annat hon kände för sätta sig på..

Anonym sa...

Mina nyttjar golvbrunnen i garaget eller duschen om inte påttan är rensad..


muZen