lördag 7 februari 2009

Dagmamma

Ungarnas dagmamma, Isse, sa alltid att i november och februari så är alltid dagbarnen vidriga. Dom piper och gnäller och bråkar och är trötta hela tiden. Det där har jag tänkt på varje november och februari sen dess och märkt att det stämmer. Alla människor är skittrötta just i november och februari.

Föresten så har mina barn växt upp med världen bästa dagmamma. Finns ingen dagmamma som kan jämföras med vår kära Isse. Jag brukar säga att det är jag och Isse som har uppfostrat mina ungar. Och ärligt talat så vet jag inte hur jag hade orkat igenom ungarnas före-lekis-tid utan Isse. Hon fanns alltid där och hon talade varje dag om hur bra mina flickor var. Och hur fina dom var. Hon lyfte fram det som var bra i ungarna jämt och hon lät dom ha sin personlighet och hon fick dom att inse att dom hade bra personligheter. Alla ungar skulle få ha en dagmamma som Isse. Så himlans bäst!

1 kommentar:

Anonym sa...

Instämmer helt. Hon var helt suverän!