lördag 14 februari 2009

Mycket bättre än jag trodde

Skickade efter böcker och igår hämtade Lovisa dom. Jag hade skitsvårt att välja vilka böcker jag skulle ta. Jag har sett att den här boken legat på topplistorna och tänkte att det kanske är en bok som man ska läsa. Bar mig emot att skicka efter den för jag kände att det var en dravelbok som jag skulle ångra att jag köpte. Men jag gillade den faktiskt. Det handlade inte om hur hunden räddade folk ur eldsvådor eller små barn från att dö, som jag trodde. Började läsa den i går kväll och fortsatte i morse. Och nu har jag gråtit som en dåre så jag har svullna ögon. Det handlade om en hund som var väldigt lik Sälma faktiskt. Men ändå väldigt olik, Sämla är faktiskt lydigare.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Jag har också dragit mig för att läsa de, Inte för att jag trodde den skulle vara en sån som handlar om duktiga hundar utan om hundar som inte går att få ordning på och det har vi nog av här hemma. Nä jag bara skoja, lilla Sämlan är bara alldeles för glad men det är ju sånna hundar vi får. Fattar inte varför.

Puss!