söndag 1 mars 2009

Dåtid och nutid och framtid

Tänk om man kunde förflytta sig i tiden. Framåt eller bakåt. Framåt skulle göra att man slapp bekymra sig om hur livet skulle se ut om ett år tex. Och bakåt för att stanna på dom ställen när man var riktigt lycklig. Men om jag fick välja att förflytta mig framåt eller bakåt så hade jag valt framåt. Då vet jag om Lovisa kom in på Barn och fritid. Jag vet var Evelin kommer att bo och jobba i Falun. Så om det gick så skulle jag lätt spola fram livet ett år och 3 månader, iallafall som det känns just nu. Men samtidigt så skulle det vara mysigt att få uppleva när ungarna var små igen. Men fick jag lov att välja ett val så hade det blivit framåt. Vad hade ni valt? Framåt eller bakåt? Om ni fick lov att välja alltså?

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Några veckor framåt så jag redan hade pension.

Anonym sa...

Nu hade jag valt framåt 2 ½ timme så man var hemma i Orsa igen...

Anonym sa...

Inget av dom! Om man levde om en viss tid igen skulle det ändå inte vara samma sak, och om man får veta vad som händer i framtiden har man ingenting att vara nyfiken på. Dessutom vill jag vara med om valen jag gjort för att hamna där jag står om typ tre år. :)