tisdag 10 mars 2009

Lite allt möjligt.

I morse så kom jag rätt så sent till jobbet. Lovisa och jag var förbi vårdcentralen och hämtade Lovisas täckbrallor som kom med bud från Älvdalen till vårdcentralen. Där tog det lite tid för före Lovisa så var det en farbror som visst var sjuk både i armen och benet och allt möjligt sa Lovisa. Sen blev det ilfart till Statoil där Lovisa kastade sig in och köpte en dricka. Och sen åkte vi till Vångsgärdet för att Lovisa skulle till Karros mormor. Karros mormor bor upp för världen backe så jag planerade att stanna nere på 45an för att släppa av Lovisa. Så vi körde förbi och vände och så på tillbaka vägen när vi skulle stanna så missade jag uppfarten. Så det var bara att vända igen och åka förbi och så vända och så åka och stanna vid uppfarten. Vi skrattade som dårar samtidigt som vi stressade som 17 ifall det skulle komma en bil.

På jobbet har allt gått bra. Jag slapp att fixa tidningarn för Maria gjorde dom och sen kom Barro och packade och gjorde returerna. Dagen gick rätt snabbt faktiskt. Det är kul att dilla med Lilla Marcus och Johan tycker jag. Och Johan fällde årets bästa replik!

Nu har Lovisa och jag pluggat biologi. Hjärnan och reflexer och ögat och örat och hypofysen och allt möjligt. Känns som att jag skulle kunna bli läkare nu faktiskt.

Linus har köpt stövlar till mig och Nisse. Jag härmade Nisse och beställde samma av Linus som hon gjort. Men visst är dom fina?

3 kommentarer:

LiNdA sa...

AAh mina tidningar!!!!
jag gillade oxå jOhans replik :o)

Anonym sa...

Så går det när man är borta från jobbet!!!

LiNdA sa...

Du är allas våran egen allra bästa mammaMalin :o)