tisdag 3 mars 2009

Morgonen

Vaknade tidigt idag 06.15 ungefär. Bar ut Wilma för försöka få henne att vilja gå ut igen. Det var ju jättelängesen hon var ute nu. Jag kan inte fatta vad som har hänt eller om hon helt enkelt är så trött på snön och det kalla. Fast hon går ju ut på balkongen. Hur som helst så bar jag ut henne och hon ville in direkt men jag bar då bort henne under en balkong och där bajsade hon. Sen sprang hon snabbt som en tok till porten igen. Men det var då ett framsteg iallafall.

Nu ringde Eli och frågade om jag ville jobba 11.15-20.15 i morgon. Och det gör jag. Skulle behöva vara ledig men behovet av pengar är större. Helt sjukt egentligen hur det är. Men jag är ju ledig idag och ska snart fixa till mig för att åka in till optikern i Mora. Ska göra en synkoll igen. Man måste tydligen det för linsernas skull. Sen har jag även fått en tid hos ögonläkaren den 31 mars. Vad jag nu ska dit och göra? Kanske dom vill sätta i porslinsöga ändå?

Nu gick snoriga och trötta Lovisa förbi och sa hej. Hon både låter och ser ut som ett utskitet äppelskrutt. Hon gick raka vägen till sin säng igen och jag ska gå och käka frukost nu.

Inga kommentarer: