onsdag 4 mars 2009

Morgonen hitills

Igår såg Wilma att det hängde en istapp ner vid mitt sovrumsfönster. Hon jamade och korrade som en tok. Jag öppnade vädringsfönstret så hon kunde kolla in den bättre. Hon ställde sig upp mot nätet och jamade. Hon ville att jag skulle ta ner den åt henne. Det var sååå gulligt och ännu gulligare blev det när jag ropade på Lovisa och hon kom in och Wilma jamade högre och kollade på istappen och sen på Lovisa. Lovisa och Wilma brukar ju jaga flugor på sommaren. Wilma ser flugorna och Lovisa lyfter upp henne så hon ska nå flugorna som är på väggarna och i taket och så. Det är också otroligt gulligt. Så Wilma trodde väl att Lovisa skulle lyfta ut henne genom fönstret och till istappen. Gullig gulligt!

Mindre gulligt var det i morse... Jag höll på att somna i går när jag hörde att Lovisa fick ett sms. Då det var bara att spela lite mobilspel. Tyvärr så blev jag inte riktigt trött igen fören klockan var halv 1. Men då somnade jag direkt. Men runt halv fem-fem så kom Wilma ihåg sin istapp igen. Hon korrade och hon gick på mig och hon jamade och korrade och korrade och korrade. Tillslut så la hon sig hos mig och jag höll precis på att somna. Då rasade det från taket! Wilma sprang upp som en tok och sen satte hon igång igen. Inte alls gulligt! Ungefär när Lovisa klev upp så upptäckte Wilma att istappen faktiskt var borta. Och då la hon sig högst upp på sin klätterhylla och halvsov. Inte gulligt det heller. Bajskatt!

Så idag är jag trött, trött, trött, trött. Blir nog en rolig dag på jobbet det här Haha!

2 kommentarer:

LiNdA sa...

kolla tv3 nu..
där är det mera äckligt än jag :o)

Anonym sa...

KOLLA VAD SÖÖÖÖT!