tisdag 3 mars 2009

Godnatt på er

Var till optikern i dag. Fick sänka styrkan på linserna lite till. Ska prova hur det känns. Tror jag kommer att gilla det faktiskt. Jag kommer ju att skela mindre iallafall. Och jag kommer att se mera än vad som är sk full syn. Och det är ju bra.

Lovisas lärare ringde i morse och jag sa till om utredning på henne. Läraren var väl inte så glad i det men jag sa att jag ville det ändå. Dom säger ju att det inte går framåt för Lovisa alls men när jag sa det så sa hon att det gjorde det ju. Sen sa hon att dom kanske tar lite för givet att hon fixar grejer som hon egentligen inte gör. Men det är väl deras uppgift som lärare att se vad hon kan? Jag vet inte, jag vet inget alls längre känns det som. Jag vet att Lovisa nu gör sitt bästa nu men ändå får hon IG på matteproven och fixar alla andra prov. Är mycket som far runt i skallen nu. Börjar oroa mig redan nu om Evelin kommer att få jobb och boende i Falun nästa sommar. Men jag lovar att jag ska sluta oroa mig så mycket om ca 1,5 år. Då ska jag bli så där oorolig av mig som jag egentligen är.

Nu ska jag ta ur linserna och krypa ner i sängen. Ska ju jobba i morgon hela dagen och kommer nog vara rätt trött. Måste även komma ihåg att laga mina jobbarbrallor, har ett hål på insidan av låret. Inte bra.