onsdag 25 mars 2009

Handlat

Idag är det lön och jag har varit och handlat. Blev bland annat kattsand och toapapper och tvättmedel och sköljmedel och kattmat och ähh..ni kan ju se och det hela slutade på 800 kronor. Kom fram en dam och talade om att hon börjat med GI och att det var så bra och att hon hade gått ner 2 kilo på mindre än en vecka. Sen försökte hon få mig att säga att jag skulle prova det också. Men jag vill inte. Och om jag skulle vilja så är det upp till mig. Jag blir faktiskt lite irriterad när folk försöker pracka på mig deras bantning. Jag är fet, jag vet och jag vet att jag skulle behöva gå ner en massa. Men låt mig sköta mig själv! Sen tror jag faktiskt även att det inte kan vara bra att käka en massa fett för att gå ner i vikt. Jag har otroligt svårt att se att det skulle vara bra för ådrorna. Grönsaker tror jag mera på och mindre fett och att röra sig. Det tror jag är bättre. Nu går alla ner genom GI men vi får nog veta först om ca 10-15 år hur bra det var för kroppen. Och sen få i sig bacon och ägg och grädde till frukost...nää.. inte en chans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rör man på sig går man ner, as simple as it sounds. Tror inte heller på GI. Mer på att äta lite av allt, och som sagt; röra sig!

LiNdA sa...

Att få i sig frukost är svårt nog, att sen då att få i sig bacon och ägg..
näe Tack!
ja du fick ju mera för dina 800 än vad jag fick för mina 730 iallafall..