lördag 28 mars 2009

Otrevligt uppvaknande

Vaknade av att jag hörde hur nån höll på med en papperspåse. Trodde Evelin hade blivit knäpp först. Sen kom Wilma in springandes som en tok i mitt rum. Upp i sängen och jamade och sen iväg ur mitt rum. Jag försökte somna om men det var omöjligt för det lät och lät från köket. Kom på att Wilma nog rotade runt i tidnings-pappförpackningspåsen. Nåt som inte alls är vanligt. Tillslut kände jag att jag var kissnödig så jag gick upp. Såg då att Wilma hade vält papperspåsen och gick runt på den. Såg även att hon lyckas hitta zoophobaslådan och kastat den golvet. När hon såg mig sprang hon iväg in till mitt rum. Då gick jag och kissade. När jag gick till köket igen så kom hon galopperandes i högsta fart och swichade förbi mig upp på köksbordet. Sen tog hon fart, sprang i 180 km/h rätt mot alla zoophobasar och havregryn. Där tvärvände hon och gjorde en rivare med bakbenen så det sprutade larver och havregryn och så tillbaka till köksbordet. Hon såg ut som en unge som cyklar och gör en lyckad rivare i gruset. Helt överlycklig alltså! När jag sen städar upp och lägger alla larver i sin burk igen så sticker hon till sin älskade klättergrej och kastar sig upp och ner och hänger som en apa i den. Hon är fan inte klok!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Hahahaha!!!

Trullexa sa...

Vilken tokkatt! :D Hade också velat ha en men jag bor för nära vägen. Dom kör som galningar här utanför fastän det står trettio på skylten. Ha de.