lördag 21 mars 2009

Tack liksom

Igår råkade det bli tomt i både min och Lindas kassor. Då kom det en tjej och sa:"Vilken kassa ska jag ta?" och så gick hon till mig innan vi hann svara. När hon lagt upp en vara på mitt band så svarade jag tjejen att hon skulle gå till den som hon tyckte var trevligast. För då kunde hon ju inte byta eftersom hon börjat lägga grejer på mitt band. Helgarderade mig alltså. Men då sa hon:"Jag gick till den som jag tyckte såg billigast ut" Linda skrek av skratt och tjejen blev högröd i ansiktet när hon kom på vad hon egentligen sagt. Jag själv satt bara och gapade.

5 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Haha, du skulle nitat henne! Nä, jag bara skoja. Men lite pinsamt för henne var det nog.

Puss!

LiNdA sa...

hahaha..japp, ibland är du lika billig som du ser ut :o)

Anonym sa...

Jag brukar gå till den som ser trevligast ut om det finns flera att välja på... (och så klart den som inte lämnar kassan för att stå och hänga... )

Eller så kan det vara så att jag bara går för att alla på ICA är så trevliga...

LiNdA sa...

ja ibland ser vi ju vilka som närmar sig kassan, och då är vi snabba å lämna den och ser upptagna ut med annat :o)
men jo, annars är det väldigt trevligt personal om vi får tycka så själva..
men de där kunderna tycker då inte det, enligt kundankäten..

Trullexa sa...

Hahahaha, den var bra! Hur ni/kunderna kan få till det. Kram