måndag 22 september 2008

Morning

Nu sitter jag här och funderar om jag ska lägga mig en stund till. Före sju skjutsade jag iväg Linus till Bollnäs bussen. Vi bråkar jämt nu för tiden känns det som. Vi är väldigt olika i vårat humör och inte blir det bättre när någon av oss ska ha mens heller. Allra bästa skulle det ha varit om Linus hade nåt eget. Jag och mamma som aldrig bråkat just när jag växte upp var också osams hela tiden när jag var ungefär i samma ålder. Men då kunde jag flytta hemifrån. Det kan inte Linus. Hon måste bo hemma tills hon är klar i Bollnäs. Det är tur att hon går där uppe i allafall annars vet jag inte hur det skulle gå. Fast det gick ju iof mycket bättre i somras än vi båda kunde tro. Men jaja, det är 2 år kvar tills hon flyttar till Falun. Visst längtar vi båda två efter det mitt hjärta? Det är tur att vi vet att vi älskar varandra så mycket!

Nu har jag en iskall katt här runt benen som vill att vi ska lägga oss. Hon har varit på balkongen och nu fryser hon så. Så nu lägger vi oss en stund till och sover lite.

3 kommentarer:

Fru Tattoo sa...

Vilket fint och ärlig inlägg du skrivit i dag. Jag förstår att det är frustrerade att inte kunna mötas som vuxna/halvvuxna människor. Jag tror det är vanligt mellan mammor och döttar att det blir på det där viset.
En massa onödiga konflikter fast man älskar varandra.
Jag undrar hur det blir när min 12 åring kommer i tonåren, hon har ett hetsigt temperament.... väldigt likt mitt :)

Ni kan ju sätta er ner vid bordet och försök skriva ner på papper: Vad ni villuppnå dvs.målsättning: (tex. inte reta er på varandra på mornarna)
Vad är irriterade? (prata en i taget och skriv upp det i spalter på pappret.Acceptera det den andra säger utan att börja argumentera)
Hur ska ni nå till målsättningen? (Vad kan du göra och vad kan hon göra för att ni INTE ska bli irriterade? Tex. Du kan sluta sätta på P4 på högst volym om det gör henne galen)
Utvärdering/belöning: (När det har gått en helg utan bråk på morgonen så bli det belöningen ni kommit övverrens om nästa fredagkväll tex, hyra en dvd)

Skriv upp det på pappret på detta sätt så att det är lätt att se och förstå. Ta ett litet steg i taget.

Oj, nu kom jag med en massa pedagogiskt snack också. Jag är väl arbetsskadad :) Använd det om du vill, eller så struntar du bara i mina idéer.

Anonym sa...

Wow...
Din far får mig att tänka på min morfar som beter sig exakt likadant. Alltid spring under fötterna. Och jobbar och sliter konstant. Allt från trädgårdsarbete till snickra på husen (Ja. Två).

Man kanske får en energiboost som äldre då?
Det hoppas jag i alla fall....

=)

Anonym sa...

Jaa det hade varit bra med eget. Men som du säger det är bara 2 år kvar sen flyttar jag hemifrån. Puss